-
Rezerwacja online
-
Natychmiastowe potwierdzenie
-
Najlepsze apartamenty
-
Oferty specjalne
Rezerwacja online
Natychmiastowe potwierdzenie
Najlepsze apartamenty
Oferty specjalne
Impreza firmowa to strata czasu. Zaskoczeni? Słusznie, bo tak deklaruje zaledwie 5% respondentów w badaniach Show Service Events Marketing. Dla 73% badanych pracowników takie inicjatywy są najlepszym sposobem na budowanie relacji między pracownikami. Powinna to być ważną wskazówką dla pracodawcy, któremu zależy na stałej i efektywnej współpracy zespołowej pracowników. Ale to nie koniec dobrodziejstw, jakie zdaniem pracowników wynikają z imprez czy wyjazdów integracyjnych. Poznaj nasze pomysły na imprezę firmową nad morzem!
Wprawdzie jesteśmy nieco wyżej zorganizowani niż psy w eksperymentach B. F. Skinnera nad warunkowaniem instrumentalnym, ale również łakniemy nagrody za swoją pracę i nagroda bardziej zachęca nas do dalszego wysiłku niż jej brak, który może prowadzić do wygaszania motywacji. Oczywiście form nagradzania i doceniania jest wiele, ale relaksujący wyjazd w atrakcyjne miejsce ucieszy, wydaje się, każdego pracownika. No poza tymi 5%, którzy wolą ten czas poświęcić dalszej pracy jako największej wartości w ich życiu. Dla nich można stworzyć inny system nagradzania za pracę. Wspomniane wyżej badania wykazują też, że firmowe imprezy integrują pracowników między działami często dużej firmy, w której na co dzień ludzie nie mieliby za wiele okazji się spotkać. Dodatkowo 50% badanych pracowników uważa, że to sposób na tworzenie więzi z firmą oraz sposób na odpoczynek i relaks od pracy. Dla 43% badanych to forma motywacji do pracy, a dla 35% nagroda za dobrze wykonywaną pracę.
Z tą wiedzą pracodawcy nie powinni mieć wątpliwości i organizować tego typu spotkania wszystkich pracowników co najmniej dwa razy do roku. Tyle zdaniem badanych byłoby wystarczająco, choć niektórzy uważają, że w ramach już konkretnych działów mogłoby być jeszcze więcej. Trzeba przyznać, że to nie jakaś nadmierna pazerność i obciążenie firmowego budżetu przez pracowników. Poza tym firm organizujących tego typu eventy jest na rynku bardzo dużo, podobnie jak pomysłów i możliwości. Czasem nawet pracownicy mogą podpowiedzieć, czego by chcieli.
Pracownicy z dużych miast najczęściej chcą wyjechać poza dużą metropolię, na łono przyrody, gdzie można zmienić klimat. Optymalną odległością będzie ok. 200 km od miejsca zamieszkania, tym bardziej że takie wyjazdy średnio trwają 2-3 dni. Dla wielu miast morze będzie idealnym kierunkiem, a w porze wiosenno-letniej wręcz upragnionym. To przy okazji namiastka wakacji. W tej scenerii można zaplanować szereg zabaw, typu podchody z wykorzystaniem okolicznych lasów i plaż. Nad morzem, jeśli pogoda dopisze, można zorganizować rywalizacyjną zabawę w podgrupach, której celem będzie zbudowanie figury z piasku lub jakiejś budowli z użyciem wyznaczonych materiałów. Można wykorzystać samą wodę i zorganizować regaty kajakowe lub stworzyć piracki statek, na którym każdy będzie miał swoją rolę.
Coraz częściej na wyjazdach pojawiają się zabawy, typu „agent”. Pracownicy podzieleni na zespoły muszą osiągnąć jakiś cel, a ktoś tajemniczy, którego trzeba rozpracować, próbuje pokrzyżować plany. Zabawa może odbywać się z większym rozmachem z użyciem aut terenowych, paintballu, kajaków czy innych wodnych obiektów. Oczywiście pomysłów może być tyle, ile osób, ale przede wszystkim liczy się świeże nadmorskie powietrze. Wybrzeże Morza Bałtyckiego to też duży wybór lokalizacji noclegowych. Dobre hotele z widokiem na morze ze strefą SPA i nocnym klubem doceniane są przez pracowników. Ale równie chętnie pojadą oni do domków pod lasem, gdzie można urządzić ognisko i pospacerować w nie zatłoczonym terenie. Dobrym pomysłem dla mniejszych będzie też wynajem apartamentów nad morzem.
Pozytywne doświadczenia i wspomnienia to cenny zasób pracowników, nawet tych, którzy odchodzą z firmy. To, w jaki sposób mówi się o firmie, jako miejscu pracy, będzie wpływało na to, kto zechce w niej pracować w przyszłości i czy zechce zostać na dłużej. Nie tylko poziom wynagrodzeń, jak widać, o tym decyduje.